آیا میدانید تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده چیست؟ شاید در وهله نخست هر دوی آنها مشابه و یکسان به نظر برسنداما عملکرد مرطوب کننده و آبرسان بر پوست شما یکسان نیست. در مقاله حاضر با ویژگیها و تفاوتهای این محصولات بیشتر آشنا خواهید شد.

ممکن است که تصور کنید استفاده از آبرسان فقط مخصوص افرادی است که پوستی خشک دارند. اما آبرسانی به پوسته مانندآبرسانی به کلیه اعضای بدن اهمیت ویژهای دارد. همانطور که بدنتان برای حفظ تناسب و انجام دادن هر چه بهتر فعالیتها یشبه آب نیاز دارد، پوست شما هم از هر نوعی (خشک، چرب، حساس، مختلط یا معمولی)که باشد به آبرسانی نیاز دارد.

تاکنون از خودتان پرسیدهاید که آبرسانی چیست یا دقیقا به چه معناست؟ آیا آبرسانی همان مرطوب کردن است؟ محصولاتی ازقبیل روغن ها، کرم ها و ژل های موجود در بازار با تنوع گوناگونشان، ادعا دارند که موجب آبرسانی قوی پوست تان میشوند و شما ترغیب به خرید آنها میشوید. با وجود این، از میان این همه محصولات مختلف چگونه میتوانید محصولی را انتخاب کنیدکه مقدار رطوبت مورد نیاز پوست شما را تأمین کند؟

neutrogena soothing clear

تفاوت آبرسان و کرم مرطوب کننده؛ کدام محصول برای ما مناسب است؟

اغلب افراد محصولی که پوست آنها را چرب کرده و پوست از حالت خشکی خارج کند، کرم مرطوب کننده میدانند. در حالیکه برای تامین و مراقبت از طراوت و رطوبت پوست محصولات زیادی تولید شدهاند که کرم مرطوب کننده و آبرسان از شناخته شده ترین آنها هستند. شاید در نگاه اول هیچ تفاوتی بین عملکرد کرم مرطوب کننده و آبرسان وجود نداشته باشد. اما مرطوبکننده و آبرسان در واقعیت تفاوتهای زیادی با یکدیگر دارند.

فرق آبرسان و مرطوب کننده در نفوذ به پوست

لایه چربی روی پوست همان قسمتی است که رطوبت و طراوت پوست شما را تامین میکند. کرم مرطوب کننده به حفظ لایه چربی روی پوست کمک کرده و سعی در تقویت آن دارد در حالی که آبرسان به لایه های عمیق پوست نفوذ کرده و سلولهای آنرا آبرسانی میکند. بههمین دلیل معمولا کرمهای مرطوب کننده را در دسته محصولات مراقبت از پوست و کرم آبرسان را دردسته محصولات ترمیم کننده پوست قرار میدهند.

تفاوت میزان چربی کرم مرطوب کننده با کرم آبرسان

در قسمت قبلی به خاصیت محافظ از چربی کرم مرطوب کننده اشاره کردیم. کرم مرطوب کننده دارای درصد بیشتری چربی بوده و به همین دلیل موقع استفاده احساس میکنید که نسبت به آبرسانها دیرتر جذب میشوند. انواع کرم مرطوب کننده حداقل %25 و کرمهای آبرسان نهایتا تا % 25 دارای چربی هستند.

ترکیبات تشکیل دهنده آبرسان و مرطوب کننده

لایه چربی روی پوست به دلیل استفاده از صابون و مواد شوینده به راحتی ضعیف و نازک میشود. مرطوب کننده باید به حفظ لایه لیپیدی یا لایه چربی روی پوست کمک کند تا لایه چربی بتواند عملکرد درست خود را حفظ کند. این چربی بهتر است که ازطریق مواد و روغنهای طبیعی و ارگانیک تامین شود تا ضرری نداشته باشد.

کدام را انتخاب کنم: کرم آبرسان یا کرم مرطوب کننده؟

loreal hyaluronic acid

حالا که تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده را میدانید. اگر میپرسید «باید آبرسان را انتخاب کنم یا مرطوب کننده؟»، باید اشاره کنیم که قضاوت نهایی زمانی صورت میپذیرد که دریابید کدام یک از آنها آب پوست شما را حفظ میکنند. آبرسان یا مرطوب کننده؟ جواب این است: هر دوی آنها.

همانطور که پیش از این بیان شد همه چیز بستگی به نوع پوست شما دارد. و یک کرم معمولی هم میتواند هر دو کار را برپوست شما اعمال کند. با وجود این، اگر شما از جمله افردای هستید که برای مراقبت از پوست خود تمایل دارند از محصولاتی باشد. و مراقبت از پوست خود را در چندین و چند مرحله )active ingredient استفاده کنند. که حاوی فقط یک ماده مؤثره (انجام میدهند، ممکن است انتخاب یک کرم معمولی برای شما مشکل زا باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه