تاریخچه ضد تعریق ها

ضد عرق صابونی، رولی یا اسپری برای هزاران سال در اشکال مختلف مورد استفاده قرار گرفتهاند. بلورهای آلومینیوم، نوعی ضد تعریق خام و طبیعی، در مقبره های فرعون مصر یافت شد. قبل از ضد تعریقهای مدرن و امروزی، مردم هنگام رختشویی و شست و شویی روزانه با بوی بد بدنشان می جنگیدند.

در سال ۱۹۰۳ راه اندازی شد. از نمکهای آلومینیوم برای مسدود کردن منافذ Everdry بود. Everdry اولین ضد تعریق مدرن و متوقف کردن عرق استفاده میکرد. اما نسخه های اولیه باعث سوزش پوست میشدند و به نتیجه نمی رسیدند.

چند سال بعد، یک جراح یک ضد تعریق مایع اختراع کرد. تا در حین عمل از عرق کردن دست خود جلوگیری کند. دخترش آنرا روی زیربغلش امتحان کرد. و فهمید که بو و عرق بدنش متوقف شده است. او شروع به فروش آن کرد و شد نشانگر آغاز ضد تعریقی که امروزه میشناسیم.

رول ضد تعریق یا مام چیست؟

ضد تعریق ها

بهتر است همین ابتدا تکلیف خود را در خصوص واژه مام روشن کنیم. در واقع مام ضد تعریق یک محصول خاص بهداشتی نیست که برای کنترل تعریق بدن تولید شده باشد. مام یک برند قدیمی رول ضد تعریق است. اما به دلیل آن که جزو اولین برندهای تولید این محصول بهداشتی بوده است، در ایران این واژه به عنوان یک محصول خاص شناخته می شود. درست مثل کلینکس، ریکا، رایت و.. که به عنوان نام اصلی دستمال کاغذی، مایع دستشویی و محلول شیشه پاک کن شناخته می شوند. ما نیزدر این مطلب عبارت رول ضد تعریق را در کنار واژه مام به کار خواهیم برد.

اما در خصوص چیستی رول ضد تعریق یا مام مردانه و زنانه باید گفت که رول های ضد تعریق، فارغ از نام و برندشان، دربیان ساده یک مایع مرطوب و ملایم هستند. شما این مایع را به کمک توپک سر شیشه به ناحیه زیر بغل خود رول می کنید. به این ترتیب پوشش خوبی در زیر بغل شما ایجاد می شود. این پوشش باعث می شود مجرای پوستی بدن شما که قطرات عرق از آن خارج میشود، به طور موقت بسته شود. به این ترتیب وقتی فعالیت بدنی شما زیاد می شود، عرق بدن راهی برای خروج از زیر بغل، که محل تجمع غدد تعریق است، ندارد.

در فرمول رول ضد تعریق از اسانس های مختلف نیز استفاده می شود. این رایحه ها باعث می شوند خود شما احساس خوب تمیزی و تازگی داشته باشید. احساسی که کمک می کند اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید و با خیالی راحت از این که بدنتان درطول روز بوی عرق نمی دهد، به کار و فعالیت بپردازید.

استیک ضد تعریق

استیک ضد عرق

استیک ها یا به اصطلاح مام های صابونی، نیز با داشتن خاصیت ضد تعریقی و با داشتن رایحه های مختلف اما با قرار دادن یک لایه شبیه صابون بر روی پوست شما، از پخش بوی نامطبوع عرق جلوگیری می کنند.

اسپری ضد تعریق چیست؟

اما اسپری ضد تعریق دقیقا چیست یا چه کار می کند؟ اسپری ضد تعریق یکی از بین هزاران محصولی است که برای جلوگیری از تعریق شدید به بازار عرضه شده اند. اما قطعا بهترین یا در میان بهترین و موثرترین محصولات جای دارد در واقع، این محصول با فرمولاسیون خاص و ویژه ای که دارد، در قسمت های زیر بغل یا هرجایی از بدن تان که تعریق شدیدی دارد، قرارگرفته و با پخش کردن اسانس های خوش بو، از ساطع شدن بوی نامطبوع از سمت بدن شما جلوگیری می کند. اما این تمام ماجرا نیست اسپری ضد تعریق فقط یک عطر سبک نیست، بلکه این ماده می تواند در عرق خارج شده از پوست شما حل شود و با استفاده از نمک درونش به عنوان یک کاتالیزور، منافذ پوست را می پوشاند و از خارج شدن بیش از حد آب و عرق جلوگیری می کند.

اسپری ضد تعریق

به طور عمده، دو نوع اسپری ضد تعریق در بازار وجود دارد. یکی اسپری های عادی ضد تعریق و یکی دئودورانت این دو محصول به هیچ وجه فرق آن چنانی با یکدیگر ندارند. اما به هر حال، هردوی شان می توانند به یک اندازه خوش بو کنندهباشند و در همین بین، میزان تعریق بدن شما را کنترل کنند این دو، مثل یک لایه ی محافظ بر روی پوست شما قرار می گیرند ونه تنها اجازه ی خروج آب را نمی دهند، بلکه با بوی مطبوع خود، اجازه نمی دهند. که خودتان یا دیگران متوجه بوی بد عرق شوید.

تفاوت دئودورانت و اسپری ضد تعریق

دئودورانت : دئودورانت ها بر روی پوست بدن کشیده یا غلتانده می شوند و مام را می توان یکی از محبوب ترین دئودورانت ها
دانست. بهتر است بدانید دئودورانت از تعریق جلوگیری نمی کند.

اسپری ضد تعریق: کاربرد اسپری ضد تعریق جلوگیری از تعریق بدن است. البته نه به این معنا که به طور %100 این کار را
انجام دهند. اما تا حد زیادی جلوی تعریق بدن را می گیرند.

دئودورانت بهتر است یا اسپری ضد تعریق؟

برای افرادی که تعریق کمی دارند و صرفا قصد دارند از بوی بد جلوگیری کنند، دئودورانت انتخاب مناسبی است. اما افرادی کهتعریق شان بوی بسیار زننده ای دارد و حتی موجب ایجاد لکه بر روی لباس می شود، اسپری ضد تعریق بسیار مناسب تر استکه از تعریق نیز جلوگیری می کند. تعریق بدن، نه بویی تولید می کند و نه رنگی دارد. اما هنگامی که باکتری های سطح پوست با عرق بدن ترکیب می شوند. بوی بدی از خود تولید می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه